A dél-koreai Ssangyong a kezdetek óta az összkerékhajtású járművek specialistája. A Mahindra & Mahindra vállalattal folytatott együttműködéssel a Ssangyong a két vég közötti szinergiát szeretné előnyére fordítani, valamint fokozatosan kiépíteni pozícióját a nemzetközi járműpiacokon, modellpalettáját bővíteni. Az új irányba vezető első lépést a vállalat 2010-ben az új SsangYong Korando bemutatójával tette meg.
A 2019-es Genfi Autószalonon a Ssangyong bemutatta az új, immáron negyedik generációs Korandót, mely az európai piacon 2019 szeptemberétől lesz elérhető. A „C” szegmensű városi terepjáró 2019-re teljesen átalakult. Modern külső dizájn, letisztult, prémium minőségű tágas utastér, kibővített vezetéstámogató és biztonsági rendszereket jellemzik az új modellt.
A legújabb Rexton SUV és pickup kivitelű társa, a Musso új mércét jelent kategóriájában. Ezen gépkocsik a legkorszerűbb technológiákkal és asszisztensrendszerekkel vannak felszerelve, kialakításuknak és a 4WD összkerékhajtásuknak köszönhetően kiemelkedő vontatási kapacitással rendelkeznek, terepen történő közlekedésre is alkalmasak.
A Korando jól sikerült ráncfelvarrást kapott, és továbbfejlesztett belső térrel és technológiákkal jelent meg.
Ebben az évben debütál a teljesen új XLV modell. A Tivoli SUV alapjaira épülve ez az univerzális jármű a SUV és a 4x4 hajtás (automata váltóval együtt) ideális kombinációját testesíti meg, egyúttal hatalmas teret biztosít az egész család - és csomagjaik - számára.
Ez az év teljes egészében a TIVOLI – a Ssangyong teljesen új modellje – jegyében telik. A gyorsan növekvő B-SUV szegmensben a Ssangyong négy év fejlesztés után korszerű, dinamikus és friss járművet mutat be, amely nem rejti véka alá ízig-vérig SUV-génjeit.
A Ssangyong a SUV modellek széles tárházát kínálja, amelyek tökéletesen helytállnak minden terepen. Immár 4 modellel, 11 kereskedelmi partnerrel és gyorsan növekvő eladásaival a Ssangyong megszilárdította helyét a magyarországi járműpiacon.
A márka legfontosabb modellje, a Korando már 2013-ban átfogó ráncfelvarráson esett át. Az újjávarázsolt, sportos kinézetű, kompakt SUV a figyelemre méltó új modellek körébe tartozik.
A márkakereskedői hálózat országos lefedettséget szerez. A választék tovább bővül egy új, benzinmotoros Korando változattal. A második félévben az új Rexton ünnepli bemutatóját. A SsangYong számos nemzetközi autóvásáron mutatja be legújabb koncepcióit, az XIV-1 és az XIV-2 modellt, amelyek a különböző médiumok nagy érdeklődését váltották ki.
A WAE Kft. megkezdte az importőri tevékenységeket Magyarországon. Az újjáalakított kompakt Korando SUV modellel a Ssangyong egyre több vevőt szeretne megnyerni magának a magyar piacon, egyben kiépíteni forgalmazói hálózatát.
Az indiai Mahindra & Mahindra óriásvállalattal a Ssangyong erős partnerre talált a jövőbeni feladatokhoz, és fáradhatatlanul dolgozik az új modelleken és technológiákon.
2007-ben a Ssangyong Motor bevezette a „New Vision” programot, amely elhelyezte a további gazdasági fejlődés alapkövét, és bemutatta azt a hosszú távú stratégiai tervet, amelynek segítségével a cég minőségi termékekkel kíván globális járműgyártóvá válni.
2001-ben debütált a Rexon a piacon: egy olyan D-szegmensbeli SUV, amely még ma is közkedvelt. A motorgyárban legördült az 500 000-edik Ssangyong erőforrás a szalagról.
1997 őszén a Ssangyong – számos más koreai vállalathoz hasonlóan – alaposan megérezte a súlyos ázsiai gazdasági válság következményeit. 1998-ban a cég egyesítette erőit az akkori Daewoo-csoporttal. A válság elmúltával a Ssangyong ismét önállóvá vált. Ez a cég átfogó átszervezését hozta magával, aminek előterében a kutatási és fejlesztési lehetőségek bővítése állt.
1997-ben a Ssangyong a luxusosztályú Chairman modellel előretört a személykocsik piacán. A Chairman luxuslimuzint a cég csak a hazai, koreai piacon forgalmazza, ahol igen közkedvelt.
1993-ban a Ssangyong bemutatta a Musso SUV modellt – egyedülálló külsővel és tökéletes teljesítménnyel. 1994-ben a Ssangyong Motor modern motorgyárat nyitott meg Cshangvonban, 1995-ben pedig a "Van Istana" (más néven: MB100) modellel lépett a piacra, amelyet a Mercedes-Benz vállalattal együttműködve fejlesztett ki.
A 90-es évek elején a Mercedes-Benz AG befektetett a Ssangyong Motors vállalatba a stratégiai együttműködés és partnerség céljával.
1986-ban a Geohwa Motors csatlakozott a Ssangyong vállalathoz. A Geohwa mindig is terepjárók gyártására specializálódott. Innen eredeztethető a Ssangyong „összkerékhajtású DNS-e”. 1986-tól a „SsangYong” már csak ezen a néven szerepel.
1984-ben mutatta be a cég az első összkerékhajtású Korando modellt, az első SUV-ot a koreai járműgyártó történetében. Egyébként: a Korando betűszó a „Koreans can do” mondatból alakult ki.
SsangYong – több mint 60 évnyi tapasztalat a járműiparban. A társaság 1954-ben jött létre. A vállalat először haszongépjárműveket, így tehergépkocsikat, buszokat és más speciális (többek közt tűzoltósági) járműveket állított elő.